Langkau ke kandungan utama

Inovasi Jadual Tambah

Addition Table


The Addition Table can help you as you learn to Add
The Addition Table

+0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

2 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

3 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

4 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

5 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

6 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

7 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

8 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

9 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

10 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

11 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

12 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

How to use

Example: 3 + 5

Go down to the "3" row

then along to the "5" column,

and there is your answer! "8" + 1 2 3 4 5 6 7

1 2 3 4 5 6 7 8

2 3 4 5 6 7 8 9

3 4 5 6 7 8 9 10

4 5 6 7 8 9 10 11
You could also go down to "5"

and along to "3",

or along to "3" and down to "5"

to get your answer.

+ 1 2 3 4 5 6 7

1 2 3 4 5 6 7 8

2 3 4 5 6 7 8 9

3 4 5 6 7 8 9 10

4 5 6 7 8 9 10 11

5 6 7 8 9 10 11 12

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pecahan ; Permudahkan , Kecilkan

RINGKASAN JURNAL: PENGUASAAAN SIFIR DARAB DALAM MATEMATIK TAHAP DUA

RINGKASAN JURNAL: PENGUASAAAN SIFIR DARAB DALAM MATEMATIK TAHAP DUA Ringkasan jurnal oleh Dragonizer Penulis asal: Agnes Voo Tun Chuan Pencapaian rendah di kalangan dalam Matematik di sekolah-sekolah rendah berpunca dari kegagalan pelajar untuk menguasai sifir darab. Kegagalan pelajar dalam menghafal sifir dan mencongak di depan rakan-rakan mereka boleh menyebabkan mereka menghadap math phobia. Satu kajian tindakan melibatkan murid tahun 5 yang rendah pencapaiannya dipilih. Pelajar-pelajar ini didapati tidak memahami konsep operasi darab, tidak belajar melainkan di sekolah, tidak mahu belajar, tidak sedar tentang kepentingan pendidikan dan belum menguasai kemahiran membaca dan menulis. Tinjauan awal melibatkan temubual dengan guru dan murid, semakan profil murid dan ujian awal. Didapati sample terdiri daripada anak pendatang, tiada dorongan/perhatian ibu bapa/penjaga, ke sekolah tanpa sarapan pagi, bekerja di luar waktu sekolah dan jarang hadir ke sekolah. Setahun kemudian, satu ...